© ★◤星忍村◥★|Powered by LOFTER
收藏转载好听的音乐
Vision Eyes ft. Golden Boy - Uyama Hiroto

GAARA's Concert Hall:

【07.23】音樂分享:我愛羅

RAP加少許藍調鋼琴的伴奏,悅耳的Saxophone混合!!其實更想這首音樂是個純音樂版!不過PO主在開始的時候已被前奏秒殺得一塌糊塗!已沉醉!後來更加是聽完一遍又一遍!!後來又喜歡歌詞裏面說的“躺在穀倉的空地上彷彿能找到片刻的寧靜與快樂,世間俗人在其一生中不斷掙扎的種種驚心動魄在我看來平淡無奇”!!


  附上歌詞:

  Everything goes exactly as I predicted it
  所有事情都如同我所预言的那样发生了 
   
  The minutiae is different, I nailed the gist of it
  细节有所不同但故事的梗概我都抓住了 
   
  Just failed to adjust, baby it was a bust
  亲爱的, 你抓住我这些无法控制的细节误差去尝试证明我的预言有误. 
   
  as I was saying craving blunts that bubba's started playing
  随着bubba的调侃声响起, 我想要改变即将发生的未来的欲望逐渐被磨灭, 
   
  Somebody save us, I'm seeing futures
  能预知未来的馈赠成为了我的诅咒 
   
  so what is the use of knowing the truth if no one is going to believe you
  举世皆浊我独清, 众人皆醉我独醒 
   
  The curse of Cassandra, my vision eyes reveal all the answers and seem to leave no surprises
  如同卡珊德拉的诅咒般, 我的先知能力让我的生活变得了无生趣 
   
  To live and die and circumscribe circumstances, a paralyzing affair trying's a fool's errand
  从坠地到入土就如同按照既定的剧本那样麻木地走一遍过场, 尝试改变命运仅仅是傻子才有的想法. 
   
  You see what I'm saying I'm sorry if it's scary or obtuse when you feel you're cruising in Doc's Delorean
  如果你觉得残酷的现实就让你如同置身簇挤在博士的Delorean时光机里那样, 令你窒息或者恐惧, 那么我对此抱歉 
   
  Poppin vodka pouring juice in, demean it sober, tomorrow morning I'm seeing a hangover
  伏特加兑果汁, 降低其纯度, 但明天我还会酩酊大醉 
   
  My gang's growing older they know I'm clairvoyant
  我的追随者们逐渐成熟因为我的确料事如神 
   
  I get harangued like gold
  我高谈阔论且惜字如金, 
   
  just try to enjoy shit a little
  尝试着去享受这按部就班没有惊喜的糟糕人生 
   
  and it annoys me a little
  但事与愿违 
   
  sans joy, see through time
  这样的日子完全没有乐趣可言 
   
  and skip stones on the River styx
  当我跨过冥河上的奈何桥时 
   
  and be the first to abandon ship
  成为了第一个弃船/跳桥(放弃希望)的人 
   
   
  Chorus (instrumental) 
   
   
   
  Deja vu, mayhap have you been here as well, 
  似曾相识, 或许你也曾经到此一游 
   
  it feels super familiar, pray tell
  一切都是那么的熟悉 
   
  Ever get the urge to take a draft of Mimir's well
  你是否曾有想过喝下Mimir井里的智慧之水的冲动 
   
  Trip on what's knitted with a cashmere veil
  是否曾想过喀什米尔面纱下面隐藏着何许面孔 
   
  Egyptian glyphs, cavern sequence
  埃及象形文字, 洞穴中的壁画 
   
  in sleep magic dreams reveal hidden patterns between what is real and imagined
  真相在隐藏的规律和魔幻的梦境中若隐若现亦幻亦真 
   
  Money I have a secret, spoil the ending, I wish i couldn't see it
  贫穷与富饶都不再神秘, 因为我知道最终的结局如何, 我是如此期待未知的乐趣 
   
  To me it's no more profounder then mere logic
  可惜世间万物都仅仅是单纯的逻辑问题 
   
  a downer beyond years as we flounder
  世间俗人在其一生中不断挣扎的种种惊心动魄在我看来平淡无奇 
   
  and fought what I thought would be inescapable
  无论他们如何努力, 他们最终还是无法逃避命运的桎梏 
   
  Like love lost, long term users incapable of forming any action spontaneous
  比如失去爱情后, 人们难以振作 
   
  laying on the barn and I might got the boon and the brainius
  躺在谷仓的空地上仿佛能找到片刻的宁静与快乐 
   
  along side with those who know not what it's like
  但心里却清楚的知道一切皆不是看上去那么祥和 
   
  under illuminight, more ice, doomed by the farside a little
  皎洁的月光下, 些许寒意, 命运就和月球永远的阴暗面一样难以抗拒 
   
  and it annoys me a little
  我感到些许困扰 
   
  sans joy, see through time
  这样的日子没有乐趣可言 
   
  and skip stones on the River styx
  跨过冥河上的奈何桥 
   
  and flip a rhyme with my boy chris
  和我的兄弟Chris一起押韵吟唱. 
   
   
  Chorus (instrumental and fade out)