© ★◤星忍村◥★|Powered by LOFTER
收藏转载好听的音乐
Because Of You - Kelly Clarkson

无法忘却的旋律:

《Because of you》Kelly Clarkson

第一次看到这首歌的mv的时候,真的有种触动到心弦的感觉,这是一个女子声嘶力竭的呐喊,非常具有社会意义。

父母对于孩子的影响其实是非常深远的,不经意的事情就会埋下隐藏的悲剧种子。或许这首歌能引起大家的反思,关于爱,关于家庭,关于责任,关于成长。

MV中描述了一个女主角与丈夫吵架中,丈夫拿起全家福准备砸掉,这时候时间仿佛停止了,因为女主角想到了自己童年的遭遇。这时候场景转换到了过去,女主角仿佛穿越回到了她父母吵架的年代。当她还是个小女孩时候,父母感情不和,经常激烈争吵,女孩的生活一团糟。她想去安慰母亲,母亲把她关在门外,她又很乖巧地帮父亲提行李,父亲只是冷冷地抢过行李,开车扬长而去。女孩变成了父母战争的牺牲品,心灵受到了很大创伤。场景又回到了开头,女主角猛地从回忆中醒了过来。她轻轻地拿掉差点被摔碎地全家福,挽回了自己的婚姻,也让自己的女儿有了完整的爱。

----------------------

I will not make the same mistakes that you did

我不会重犯你的错误

I will not let myself cause my heart so much misery

我不会让自己给内心填满痛苦

I will not break the way you did

我不会像你一般彻底崩溃

you fell so hard

你饱受了煎熬

I've learned the hard way so never let it get that far

我已经饱尝痛苦,决不让它越陷越深

Because of you

因为你

I never stray too far from the sidewalk

我从来不偏离生活的轨道太远

Because of you

因为你

I learned to play on the safe side so I don't get hurt

我学会了呆在安全的一面以免受到伤害

Because of you

因为你

I find it hard to trust not only me, but everyone around me

我发现很难相信自己,和周围的每一个人

Because of you

因为你

I am afraid

我感到害怕

I lose my way

我迷失了方向

And it‘s not too long before you point it out

在你为我指明道路之前不久。

I can not cry

我不能哭泣

Because I know that's weakness in your eyes

因为在你眼中那是一种懦弱

I’m forced to fake a smile, a laugh everyday of my life

以后的每一天 我都会强颜欢笑

My heart can't possibly break

我的心也许无法再碎

When it wasn't even whole to start with

因为本来就是一颗破碎的心

Because of you

因为你

I never stray too far from the sidewalk

我绝不会远离我的轨道

Because of you

因为你

I learned to play on the safe side so I don't get hurt

我学会了呆在安全的一面以免受到伤害

Because of you

只因为你

I find it hard to trust not only me, but everyone around me

我发现很难相信自己,和周围的每一个人

Because of you

因为你

I am afraid

我感到害怕

I watched you die

看着你的心渐渐死去

I heard you cry every night in your sleep

每一夜 我都能听见你在睡梦中哭泣

I was so young

我太年轻

You should have known better than to lean on me

你应该知道的而不是选择依赖我

You never thought of anyone else

你从未想过别人的感受

You just saw your pain

你只知道自己的痛苦

And now I cry in the middle of the night For the same damn thing

现在 因为那该死的同样的事情 我躲在深夜里哭泣

Because of you

因为你

I never stray too far from the sidewalk

我绝不会远离我的轨道

Because of you

因为你

I learned to play on the safe side so I don't get hurt

我学会呆在安全的一面以免受到伤害

Because of you

因为你

I try my hardest just to forget everything

我尽最大的努力只想忘记这一切

Because of you

因为你

I don’t know how to let anyone else in

我的心无法让任何人驻足

Because of you

因为你

I am ashamed of my life because it’s empty

我为那一颗荒芜的心感到愧疚

Because of you

因为你

I am afraid

我感到害怕

Because of you

因为你

Because of you

只因为你